Showing posts from April, 2015

Sina Weibo Censors Searches About Five Women's Rights Activists

On April 14, 2015, the China Women’s Net website (operated by the China Women’s News under the sponsorship of the All China Women’s Federation) published an article entitled “China Police Release Five Women’s Rights Activists” (中国警方释放5位女权行动派). According to the article: The five women's rights activists were detained in March 2015, with the reason for their detention being  to stop obstructing public thoroughfares. There was a strong reaction from the international community, with many expressions of support and opposition to their detentions. Lawyer Liang Xiaojun said that Wei Tingting, Wang Man, and Zheng Churan had already been released by police, but the status of another two remained unclear. 这五位女权行动派2015年3月被羁押,羁押原因为反公共交通性骚扰。国际社会对此反响强烈,各方纷纷支援,抗议拘留。梁小军律师说,韦婷婷、王曼和郑楚然已被警察释放,但其余二人的情况尚未明确。 These screenshots show that the article was subsequently deleted. The original URL was: This screenshot was taken on April 20, 2015

Baidu and Sina Weibo Begin Censoring Search Results for "Gao Yu"

On the morning of April 17, 2015, the Beijing Third Intermediate Court (北京市第三中级人民法院) published the following announcement on its official Sina Weibo: "Today Sentence Was Announced in the Case of Gao Yu Illegally Supplying State Secrets Overseas" On April 17, the Beijing Third Intermediate Court publicly announced the sentence in the case of Gao Yu illegally supplying state secrets abroad. This court held that Gao Yu violated national laws and regulations by illegally providing state secrets to foreign personnel, that her actions constituted the crime of illegally supplying state secrets abroad, and sentenced the defendant Gao Yu to seven years imprisonment and one year of deprivation of political rights. 【高瑜为境外非法提供国家秘密案今日一审宣判】4月17日,北京市第三中级人民法院对高瑜为境外非法提供国家秘密一案进行公开宣判。法院认为,高瑜违反国家法律规定,为境外人员非法提供机密级国家秘密,其行为已构成为境外非法提供国家秘密罪,判处被告人高瑜有期徒刑七年,剥夺政治权利一年。  According to the court judgment, the state secret in question was the "Communist Party Central Committee Working Office

Baidu Starts Censoring Information About CCTV Host Bi Fujian

On April 9, 2015, the state sponsored Global Times published an article entitled “ CCTV Host to be Punished for Mao Insults Seen in Video .” Some excerpts: China Central Television (CCTV) on Wednesday announced that it would punish one of its hosts after a video footage of his political comments at a dining table went viral.   Bi [Fujian] was seen in the video singing parts of Taking Tiger Mountain by Strategy, an iconic play created during the Cultural Revolution (1966-76), featuring a Communist soldier, who disguised as a bandit to infiltrate local bandits in Tiger Mountain in Northeast China.   He also used insults to describe late chairman Mao Zedong, saying that Mao led people to misery.  In an article entitled “ Famous TV Host Suspended for ‘Improper Remarks' ,” the state sponsored China Daily quoted Cheng Manli (程曼丽), a professor specializing in communication at Peking University, as saying: "It does not mean we cannot share our opinions, but using ugly words

China’s Search Engines, News Websites Censor Images About Mass Suicide Attempt in Beijing

At around noon on April 4, 2015, state sponsored news websites such as the China Daily published a report entitled “Dozens of People Lie Down in Beijing’s Wangfujing Pedestrian Mall, Cause Unknown” (北京王府井步行街10余人躺地 原因不明). At 1:30 pm on April 4 the Beijing police published an announcement regarding the incident on its official Sina Weibo. According to an English language report published on the website of the state sponsored China Radio International: More than 30 taxi drivers from Suifenhe in Northeast China's Heilongjiang province staged a protest in Beijing's main pedestrian street in Wangfujing on Saturday, appealing for the right to renew their taxi licenses. . . . . The individuals are reported to have drunk the pesticide. But the police intervened on time and sent the individuals to a hospital. They are all reported to be in a stable condition. These screenshots show that the China Daily report (which included images of the incident)was deleted within hours a