Showing posts from December, 2015

Baidu and News Websites Censor Information About Protest at CCTV Building

On December 14, 2015, the state sponsored Global Times published an article entitled “Investors Protest in Beijing after Ezubao Halts Operations.” Some excerpts: Protesters who claimed to be investors of online peer-to-peer (P2P) lending platform Ezubao assembled in front of the Beijing headquarters of State broadcaster China Central Television on Monday morning, but they were soon held by the police and have no way to follow up with the company, investors said. Some protesters said they were trying to safeguard their rights, after Ezubao was reportedly involved in an investigation by the police authorities, according to a video sent by an investor based in North China's Tianjin to the Global Times Monday. She asked to remain anonymous because of the sensitivity of the issue, and she said her family had invested about 600,000 yuan ($92,880) in total in the P2P service provider. Ezubao is an online platform launched by Yucheng Group, based in East China's Anhui Province

Baidu and Sina Weibo Censor Searches for North Korean Leader's Girl Band

On December 10, 2015, the state sponsored Global Times published a report entitled “ Performers from N.Korea Arrive in China .” Some excerpts: Two traveling theater companies from North Korea arrived in Northeast China's Liaoning Province on Wednesday for a series of performances in China. The two troupes, the State Merited Chorus and the Moranbong Band, will perform in the National Center for the Performing Arts in Beijing from Sunday to Monday. On December 13, 2015, the Global Times published a report entitled “ DPRK Art Troupes Performance Not Staged as Scheduled .” According to the report: A performance by two art troupes from the Democratic People's Republic of Korea (DPRK) cannot be staged as scheduled due to communication issues at the working level, according to relevant departments on Saturday. China attached high importance to the cultural exchanges with the DPRK, and was ready to continue to work with it to promote the bilateral exchanges and cooperation in

On Day of Pu Zhiqiang's Trial, Sina Weibo Begins Censoring "Pu Zhiqiang"

On December 9, 2015, Hu Xijin (胡锡进), editor of the state sponsored Global Times, published an editorial under his pen name “Shan Renping” (单仁平) entitled “The Verdict in the Pu Zhiqiang Case Will not be Determined by the West” ( 浦志强案怎么判不可能由西方定调 ). Some excerpts: Pre-trial hearings in the Pu Zhiqiang case convened on December 9, and observers expect the case will go to trial. Pu was arrested in May of last year, and in May of this year the Beijing Procuratorate No. 2 Branch filed an indictment with the Beijing No. 2 Intermediate People's Court charging him on suspicion of committing the crimes of inciting ethnic hatred and picking quarrels. . . . . Objectively speaking, the Pu Zhiqiang case is difficult to judge, because Pu Zhiqiang is himself a lawyer,  has long-held political passions, and is a figure who has called for structural changes in Chinese society and public discourse. His statements about social governance clearly constitute a kind of disruptive force, and as this k

Translation: Appellate Judgment in the Kong Qingdong v Nanjing Radio and Television Group Defamation Case

Appellate Judgment Kong Qingdong v Nanjing Radio and Television Group (Nanjing Radio and Television) et. al. Right to Reputation Dispute Beijing No. 1 Intermediate People's Court (2015) First Intermediate Civil No. 02203 Appellant (formerly Plaintiff) Kong Qingdong, Male, Born September 22, 1964. Appellee (formerly Defendant) Nanjing Radio and Television Group (Nanjing Radio and Television), #338 Long Pan Road, Nanjing, Jiangsu. Appellee (formerly Defendant) Wu Xiaoping, Male, Born January 27, 1955. Appellant Kong Qingdong filled an appeal with this court because he did not agree with the Beijing Haidian District People's Court civil judgment (2014) Hai Civil First Instance No. 26881 relating to a case of right to reputation. This court formed a collegiate panel to hear the case. Hearing in this case of concluded. In the court of first instance Kong Qingdong claimed: On May 11, 2013, in a report entitled "Is Beijing University Professor Kong Qingdong a