Wednesday, January 18, 2017

Government Calls Out Sina Blogs for "Distorting Party History"

On January 7, 2017, the the Cyberspace Administration of China published a notice on its website entitled "Sina, Global Times,, and Other Websites Post Harmful Information in Violation of Rules, Get Reported by China's Internet Users" (新浪网、环球网、中华网等网站违规刊载有害信息 受到网民集中举报). Some excerpts:
In 2016, the the China Internet Illegal Information Reporting Center (hereinafter "Reporting Center") received almost 1,000,000 reports from the public. These included reports that Sina, Global Times, Netease,, Voice of China, Shangdu,, and Chongqing Online were publishing harmful information in violation of rules, or were providing a platform for the publication of harmful information. There was a strong negative public reaction.
. . . .
Based on user reports and a selective examination by the Reporting Center, various channels on Sina included vulgar and revealing photos, text and information, and there was a relatively large quantity of posts on Sina blogs that distorted Party and national history, spread evil cults and promoted pornographic videos. 
Netease's "Headline Party" problem was particularly acute, and in an attempt to attract eyeballs it would maliciously distort headlines, publish articles selectively, exaggerate facts, and mislead the public. 
Some of the articles on the Global Times used vulgar and exotic language to attract readers, and had a harmful orientation. There was a lack of effective moderation of comments, and some comments were extremist and spread rumors.  
. . . .

Translation: Xu Zhiyong's Statement in His Own Defense

 Source: China Digital Times: On April 10, 2023, Xu Zhiyong, a well-known human rights de...